Wednesday 6 August 2008

Sesuci Nur Wafda


Tetiba je pagi tadi aku menerima sms dari seorang sahabat yang bagitau k.amal dah selamat melahirkan baby girl lebih kurang pukul 2 pagi semalam...Dri semalam lagi, kami dah tau K. Amal dah masuk hospital. tapi x sangka secepat itu, K. Amal dah dapat baby...Allah permudahkan..Alhamdulillah. Selamat juga lahir anak buah yang kami nantikan. K.Amal adalah senior kami dalam PMIUPM dan juga rakan seangkatan aku dalam MPPUPM. ..baby tu k. Amal bagi nama Nur Wafda.

Nur Wafda bermaksud "perutusan yang terhormat". Sesetengah tafsir memberi maksud " kafilah yang terhormat". Nama yang ringkas tapi indah aku kira. Sama-sama kita mendoakan dia akan benar-benar menjadi perutusan yang terhormat...Bila aku tanya kenapa nama itu ynag dipilih, k. Amal menjawab...dia mendapat idea ketika berulang kali membaca surah maryam...cuba teliti surah maryam, ayat 85.

Sedikit cerita tentang ketabahan ibu muda ini. Dari awal kehamilan hingga dalam keadaan sarat ( 10 minggu), K. Amal masih setia menaiki motosikal NBXnya untuk ke kelas atau miting mpp. Dari satu sudut, kami memang cukup risau tetapi ternyata K. Amal pandai menjaga diri. Ibu mengandung seharusnya aktif. Tabik ah kat K. Amal...

Tak sabar nakgi tengok baby K. Amal...Nur Wafda..
~gambar kat atas hanya hiasan, bukannya anak K. Amal betul. Tak pegi tengok lagi...:> ~



0 comments:

e.d

"dan demi nafas yang Kau hembuskan dalam dada, ku berjanji utk menjadi yang terbaik"

"maafkanlah bila hati tak sempurna mencintaiMu,dalam dada ku harap hanya diriMu yang bertakhta"

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP